ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ازدواج کشیشان، کلیسا را مستاصل کرده است

ازدواج کشیشان، کلیسا را مستاصل کرده است

افزایش آمار ازدواج در کشیشان کاتولیک به مساله ای نگران کننده برای رهبران دینی این فرقه مسیحی تبدیل شده است   

نیویورک تایمز گزارش داد:«ازدواج کشیشان، مسائل و مشکلات ناگواری را برای کلیسای کاتولیک به وجود آورده است. این مشکلات در اثر کمبود کشیشان مرد به وجود آمده و این مساله از نظر کلیسای کاتولیک بدترین اتفاق ممکن در این زمانه است.»
بیشتر آمریکاییها و احتمالا بیشتر آمریکاییهای کاتولیک، کلیسایی را نمیشناسند که به کشیشان خود اجازه ازدواج دهد. اما همیشه در مکتب کاتولیک مارونی، کشیشانی هستند که ازدواج می کنند. این کلیسا که کاملا فرمانبردار پاپ است از یک سو به مردان فرمان میدهد که ازدواج کنند اما از سوی دیگر به کشیشان مجرد اجازه ازدواج نمیدهد.
گفتنی است در سال 1980 کلیسای کاتولیک اعلام کرد، آن دسته از رهبران دینی پیرو فرقه مسیحی پروتستان که به فرقه مسیحی کاتولیک تغییر عقیده دادند میتوانند متاهل باقی بمانند و همسران خود را نگه دارند.
بعد از همین بی ثباتی بود که روز به روز بر تعداد کشیشان کاتولیکی که متاهل می شدند افزوده شد.
هم اکنون نیز گروه کوچکی از کشیشان متاهل کاتولیک وجود دارند که ازدواج آنها سوالاتی را در ذهن ایجاد میکند. اولین سوال این است که، با وجود قانون منع ازدواج کشیشان در فرقه مسیحی کاتولیک، بالاخره کشیشانی که ازدواج میکنند کار درستی انجام میدهند و در ادامه میتوانند به عنوان یک کشیش فعالیت کنند؟ و سوال دیگر این که اگر ازدواج کردن کشیشان عملی نیکو است، چرا قانون تجرد کشیشان به عنوان یک قانون کلی در فرقه مسیحی کاتولیک وجود دارد؟
 منبع : نیویورک تایمز

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد