ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

شبکه وهابی: قبر حضرت علی(ع) در نجف نیست!!

شبکه وهابی: قبر حضرت علی(ع) در نجف نیست!!

مجری شبکه وهابی در سخنانی متعارض با منابع تاریخی شیعه و سنی وجود قبر حضرت علی (علیه السلام) در نجف را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس دینی جام نیوز، مجری یک شبکه وهابی با نادیده گرفتن روایات و تواریخ معتبر مدعی شد: «حضرت حسن و حضرت حسین (علیهم السلام)شبانه جسد حضرت علی(ع) را از قبری که در آن دفن کرده بودند بیرون آورده و در یک جای دیگر دفن کرده اند.»
این مجری در ادامه افزود: «این که امروزه معروف شده است بار گاه حضرت علی (ع) در نجف است ولی در واقع قبر آن حضرت معلوم نیست کجا است.»
این ادعا در حالی مطرح می شود که منابع روایی و تاریخی شیعه و سنی بر وجود قبر مطهر آن حضرت در مکان فعلی تاکید دارند برای نمونه:
شیخ مفید در کتاب «الارشاد» آورده است که: «قبر آن حضرت بنا به وصیّتی که نموده بود، مخفی ماند تا سقوط دولت بنی امیّه که دشمنی و کینه ورزی شدیدی نسبت به آن حضرت داشتند و چون قدرت به دست بنی عباس افتاد، در زمان امامت امام صادق ـ علیه السلام ـ توسط آن حضرت قبر مطهر جد بزرگوارش آشکار شد.»
اما در مورد این شبهه که آیا جسد مطهر آن حضرت ابتداء در محل دیگری دفن شد و بعداً به مکان فعلی منتقل شد، باید ذکر شود که بدن مبارک آن حضرت طبق روایات وارده از ابتداء در محل فعلی دفن گردید ولی برای در امان ماندن از کینه ورزی و اهانت بنی امیه نسبت به مرقد مطهر، محل دفن مخفی ماند.
فرزندان علی(علیه السلام) برای اطمینان بیشتر از دسترسی دشمنان آن حضرت وقتی صبح شد تابوتی خالی و نمادین از خانة امیرالمؤمنین ـ علیه السلام ـ بیرون آوردند و به مصلای پشت کوفه بردند و امام حسن ـ علیه السلام ـ جلو رفته و بر آن نماز خواند و آن گاه، تابوت را پشت شتری گذاشتند و به همراه فردی به سوی مدینه روانه کردند.
امام موسی(علیه السلام) در جواب سوال هاررون الرشید مکان فعلی را محل به عنوان قبر جدش علی بن ابی طالب(علیه السلام)تأیید فرموده اند. سپس به دستور هارون، سنگ بنایی بر آن قبر نهاده شد که به «تحجیر هارونی» معروف می باشد.(1)
مرقد مطهر امیرالمؤمنین در زمان امام صادق(علیه السلام) برای خواص شیعیان به منظور زیارت آن حضرت معلوم شد و در زمان امام کاظم (علیه السلام) برای همه مکشوف گردید.
لازم به ذکر است قبلاً هم ابی حمزه ثمالی توسط امام زین العابدین(علیه السلام) از محل قبر آگاه شده بود. رک.مفاتیح الجنان قبل از باب زیارت وداع امیرالمومنین(علیه السلام)
امام حسین(علیه السلام) هم قبلا آن را به بعضی از خواص نشان داده بودند. کامل الزیارات باب 9، ج2.
برخی از مورخان و جغرافی دانان و علمای اهل سنت نیز تأیید کرده اند که محل دفن امام علی(علیه السلام) در نجف اشرف (در همین محل کنونی) قرار دارد که عبارتند از:
- ابن اثیر، در کتاب الکامل فی التاریخ، ج 3، ص 396.
- ابوالغداء در کتاب المختصر فی تاریخ الشیعه، ج 1، ص 93.
- ابن الوردی در کتاب تاریخ ابن الوردی، ج 1، ص 249.
- یاقوت حموی در کتاب معجم البلدان، ج 3، ص 790- ج 4، ص 760.
- ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه، ج 1، ص 16.
اما تعیین محل دفن امام (علیه السلام) در مشهد نجف نزد شیعه اضافه بر مطالبی که ذکر شد مبتنی بر دلائل و براهین آشکار دیگری است که عبارتند از:
- تواتر اخبار و روایات دفن امام علی(علیه السلام) در این مکان.
- اجماع و اتفاق شیعه بر این که قبر آن حضرت در همین مکان فعلی بوده است.
- ظهور کرامات و معجزات بی شماری که در این مرقد مطهر ظهور کرده است.
- مقبولیت عامه مردم و پادشاهان و امیران از شیعه و اهل سنت در طول تاریخ، پس از آشکار شدن قبر مطهر در زمان هارون الرشید به بعد.
- مورخان و محدثان نوشته اند که امام سجاد(علیه السلام) و امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بارها در همین مکان به زیارت جدشان آمده اند حتی بسیاری از خواص شیعه را راهنمایی کرده اند.
اینها بخشی از ادله ای است که دلالت دارد مرقد مطهر امام علی علیه السلام در مکان فعلی در نجف اشرف می باشد.


1-ارشاد مفید، ج 1، ص 24 و 23- بحرانی، مدینه العاجز، ج 3، ص 48- مجلسی، محمد باقر، بحار، ج 42، ص 217- قندوزی حنفی، ینابیع المودة، ص 372- به نقل از دانشنامه امام علی(ع)، ج 9، تاریخ، مقاله نجف، نوشته علی رفته، ص 472.


2-دانش نامه امام علی(ع)، ج 9، (بخش تاریخ) ص 476، مقاله نجف، نوشته علی رفیعی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد