ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ثروت سرمایه‌داران یهودی ایران در اسرائیل

راجع به انتقال سرمایه ازایران به اسرائیل به استحضار میرساند که صحت موضوع برای... این نمایندگی موردتردید نیست موضوع انتقال سرمایه از ایران به اسرائیل از لحاظ خبری [هم] به تواتر رسیده است. به طور کلی می‌توان گفت: هیچ یهودی متمکن ایرانی نیست که لااقل یک آپارتمان در اسرائیلی خریداری نکرده باشد. البته اشخاصی هم مثل فامیل «اتحادیه» در این جا چندین ساختمان خریداری کرده‌اند. یهودیان ایرانی در حیفا، ناتانیا [هرتصلیا، تل آویو] و اورشلیم با مبالغ هنگفت مشغول سرمایه‌گذاری می‌باشند.  

بی‌شک سرمایه‌داران یهودی کشورهای مختلف جهان نقش مؤثری در تحکیم و تقویت بنیانهای اقتصادی و سیاسی رژیم صهیونیستی دارند. در 18 اردیبهشت 1349 ساواک در گزارشی به نقل از نمایندگی ایران در اسرائیل می‌نویسد:
عطف به رونوشت نامه 2535 مورخ 7/2/1349 راجع به انتقال سرمایه از ایران به اسرائیل به استحضار می‌رساند که صحت موضوع برای این نمایندگی مورد تردید نیست[...]. موضوع انتقال سرمایه از ایران به اسرائیل از لحاظ خبری [هم] به تواتر رسیده است. به طور کلی می‌توان گفت: هیچ یهودی متمکن ایرانی نیست که لااقل یک آپارتمان در اسرائیلی خریداری نکرده باشد. البته اشخاصی هم مثل فامیل «اتحادیه» در این جا چندین ساختمان خریداری کرده‌اند. یهودیان ایرانی در حیفا، ناتانیا [هرتصلیا، تل آویو] و اورشلیم با مبالغ هنگفت مشغول سرمایه‌گذاری می‌باشند.
گفته می‌شود تمام تجار فرش خیابان فردوسی تهران در اسرائیل خانه دارند. قسمت مهمی از سرمایه‌های [یهود] ایران در رشته هتل سازی در اسرائیل گذاشته می‌شود. [...] مقامات جلب مهاجرت هفتصد نفر یهودی متمکن را به مرور به این محل آورده‌اند و تشویق به سرمایه‌گذاری کرده‌اند. آژانس اسرائیل تاکنون 80000 یهودی [ایرانی] را به اسرائیل مهاجرت داده است. ساواک همچنین در گزارشی به تاریخ هفتم اردیبهشت 2535 (1355) تحت عنوان «برادران القانیان» می‌نویسد:
آقای حبیب القانیان رئیس انجمن کلیمیان تهران و سرمایه‌دار معروف یهودی در حال حاضر مشغول احداث ساختمان بزرگ چندین طبقه در بین راه هرتصلیا و تل‌آویو در اسرائیل می‌باشد. بلندی این ساختمان سه برابر بلندی ساختمان آلومینیوم یا پلاسکو [در تهران] می‌باشد. و در گزارش مورخ 29 دی 2535 (1355) می‌خوانیم: داود القانیان برادر حبیب سرمایه‌دار معروف کلیمی در حال حاضر در بین راه تل‌آویو و تیکوا 12 کیلومتری محل بورس جواهرات اسرائیل مشغول احداث ساختمان 33 طبقه می‌باشد که عنقریب آماده بهره‌برداری است.
ساواک در گزارش مورخ 17/9/1350 تحت عنوان «سرمایه‌گذاری و انتقال سرمایه به اسرائیل» می‌نویسد:
آقای ابراهیم راد (قرین) که نام سابقش میزراحی بوده، رئیس شرکت سهامی کارتن ایران و نیز شرکت برنت است. وی به وسیلة سندسازی چه شخصاً و چه به وسیله ایادی (مورد اطمینان) خویش ظاهراً به صورت قانونی و در حقیقت به صورت غیرمجاز از ایران ارز خارج می‌کند. او همیشه با استفاده از ریزه‌کاریهای امور تجارت یکی دو برابر سرمایه خویش اعتبار در اختیار دارد. مشارالیه به طرز محسوسی سعی دارد با پول و ثروتی که در ایران عایدش می‌گردد حتی‌الامکان سود حاصله را به اسرائیل منتقل نماید[...].
نامبرده سکرتری دارد که نامش خانم «زوزو باخاش» است که تقریباً کلیه امور محرمانة شرکت را زیر نظر دارد و در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل (1967م/1346ش] ابراهیم راد با کمک این خانم به جمع‌آوری پول به نفع اسرائیل از میان سرشناسان یهود ایران اقدام نمود. [...]
شایع است که ابراهیم راد با همکاری موشه دایان (وزیر دفاع اسرائیل) اقدام به کار آپارتمان‌سازی در اسرائیل کرده است. نماینده وی در اسرائیل یک یهودی ایرانی به نام نادر دادبخش است که در اسرائیل مقیم است ولی در بانک‌های ایران حساب دارد. ابراهیم راد کلیه معاملات را از حساب مزبور وکالتاً برداشت می‌کند و با این عمل، نامبرده حساب شخصی قابل‌توجه برای خودش ایجاد نمی‌کند. در حالی که کلیه اعتبارات بانکی نادر دادبخش عملاً به او تعلق دارد. البته بخشی از مکاتبات نامبرده با نام پیتر نیوتون انجام می‌گیرد.
در گزارش ساواک مورخ 15/2/1341 تحت عنوان ‌«بورس و دلالی زمین» ثروت‌اندوزی و انتقال سرمایه به اسرائیل» نیز چنین می‌خوانیم:
در تاریخ 18/10/1336 عده‌ای از سرمایه‌داران یهود [ایران] تبعة اسرائیل که از خرید و فروش زمین از طریق بورس استفاده‌های شایانی برده‌اند، کلیه وجوه نقدی خود را پس از تبدیل به دلار به بانک‌های آمریکا منتقل کرده‌اند. از جمله کسانی که در خارج از ایران سرمایه دارد، سلیمان همت اهل اصفهان می‌باشد که 2 میلیون دلار به یکی از بانک‌های آمریکا سپرده است. [... در این گزارش با اشاره به بورس بازی و بازارگرمی سرمایه‌داران و شرکت‌های یهودی در بخش زمین و مسکن و جمع‌آوری و غارت ثروت و پول از این طریق می‌افزاید:] در نتیجه این بورس‌بازی‌ها و عدم توجه مسئولین امر، عده‌ای از مردم طبقه سه نسبت به گذشته وضع بدتری پیدا کرده ولی در عوض پول‌های آنها در دست یک عده معدودی که اکثر آنها، همین یهودی‌ها هستند، جمع شده و پس از تبدیل به دلار به بانک‌های خارجی منتقل می‌گردد. در تاریخ 7/6/1337 بر اثر فعالیت نمایندگان اسرائیل قرار شد یهودیان ایرانی مبلغ 50 میلیون دلار با سود بسیار کم به اسرائیل وام دهند و در تاریخ 17/6/1337 توانستند حدود 3 میلیون دلار وام از سرمایه‌داران یهود جمع‌آوری و تشریفات ارزی آن را پایان و به اسرائیل حواله دهند.

به نقل از:
سازمان‌های یهودی و صهیونیستی در ایران
مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد