ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

انقلابیون یمن به تشدید موج انقلاب علیه رژیم تهدید کردند

انقلابیون یمن به تشدید موج انقلاب علیه رژیم تهدید کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "التغییر"، جوانان انقلابی یمن از تصویب پیش‌نویس قانون اعطای مصونیت به "علی عبدالله صالح" دیکتاتور یمن در شهرها و میدان‌های مختلف یمن ابراز نارضایتی کردند و اعتراض خود را با برگزاری تظاهرات گسترده علیه رژیم حاکم نشان دادند.

بر اساس این گزارش، میدان "التغییر" در صنعاء و سایر میدان‌های یمن شاهد اعتراض و خشم گسترده جوانان انقلابی و مردم یمن از تصویب پیش‌نویس قانون اعطای مصونیت به دیکتاتور یمن بود.

اعتراض انقلابیون یمنی در آستانه بررسی پیش‌نویس قانون اعطای مصونیت به صالح و نزدیکانش جان تازه‌ای به خود گرفته است و یمنی‌ها دولت وفاق ملی و "عبدربه منصور هادی" معاون صالح و جانشین او را تهدید کرده‌اند که اگر قانونی برای اعطای مصونیت به جنایتکاران جنگی در یمن تصویب شود، موج انقلاب را تشدید خواهند کرد و ساکت نخواهند ماند.

بنا بر این گزارش، شهرهای مختلف یمن از جمله "إب"، "البیضاء"، "الضالع" و صنعاء دیروز شاهد تظاهرات‌های گسترده علیه رژیم صالح بود و علاوه بر محکوم کردن صدور قانون برای دادن مصونیت به دیکتاتورف خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند.

از سوی دیگر اعضای پارلمان عراق نیز که قرار بود دیروز، متن پیش‌نویس قانون اعطای مصونیت به صالح و نزدیکانش را در پارلمان بخوانند، این اقدام را به تاخیر انداختند.

پارلمان یمن دیروز نیز شاهد تبادل اتهامات میان حزب کنگره ملی تحت ریاست صالح و احزاب دیدار مشترک بود و هر طرفی دیگری را به عدم داشتن حسن نیت در اجرای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس محکوم می‌کردند. این در حالی است که دو طرف در دولت جدید تشکیل شده در یمن با یکدیگر مشارکت دارند.

پایگاه خبری الجزیره نیز نوشت که " خالد الأنسی" فعال انقلابی یمن تاکید کرده است که انقلابیون با احزاب دیدار مشترک از همان زمانی که آنها تصمیم به حمایت از طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس گرفتند، اختلاف پیدا کردند و درست از همان زمانی که این احزاب تصمیم گرفتند که در رژیم صالح ادغام شوند و بعنوان بخشی از بدنه این رژیم فعالیت کنند، راهشان از انقلابیون جدا شد.

وی در ادامه، دولت موسوم به "وفاق ملی" را "دولت نفاق ملی" خواند و گفت: هر انقلابی در یمن اکنون در مقابلش دو راه وجود دارد یا باید در کنار انقلابیون بایستد یا باید طرف احزاب دیدار مشترک را بگیرد. احزابی که در مقابل دریافت رشوه حضور در دولت صالح حاضر شدند جنایاتی که او و همدستانش مرتکب شده بودند را نادیده بگیرند.

از سوی دیگر "محمد سالم باسندوة" رئیس دولت وفاق ملی یمن نیز تصمیم دیروز دولت در تصویب پیش نویش قانون اعطای مصونیت به صالح را این‌گونه توجیه کرد که این اقدام به منظور توقف خونریزی‌ها در یمن صورت گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد