ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

شبکه های وهابی و تخریب نهضت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

قیام عاشورا و فرقه وهابیت ؛ 

در راستای تخریب نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) شبکه های وهابی به سخنان ضد و نقیضی پیرامون این قیام مقدس، پرداخته اند.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، فرقه ضاله وهابیت که همواره به تخریب اصول اعتقادی شیعیان و ایجاد تفرقه میان همه مسلمانان جهان می پردازد، در ماه های محرم و صفر نیز، از طریق شبکه های ماهواره ای خود، به تخریب نهضت عاشورا و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(علیه السلام) دامن زده است. آنچه که در این میان، قابل ملاحظه می باشد سخنان ضد و نقیضی است که کارشناسان وهابی ارائه می دهند.

یکی از موضوعات مطرح شده در این شبکه ها، بررسی اصل قیام حضرت امام حسین (علیه السلام) علیه طاغوت زمان خویش یزید بن معاویه می باشد.
در بررسی این موضوع، برخی از کارشناسان شبکه های مختلف وهابی به تخریب تصمیم امام حسین(علیه السلام) و این اقدام ایشان پرداختند و اظهار داشتند که: «دیگران، وی را نصیحت کردند ولی ایشان به این خیر خواهی ها، گوش نکرد و به این فرجام ناگوار دچار شد.»
در همین راستا کارشناس وهابی شبکه وصال، علت این قیام را چنین گزارش داد که: «حضرت حسین(ع) چون به اقدام معاویه مبنی بر انتخاب خلیفه پس از خود انتقاد داشت و می گفت چرا این انتخاب را به شورا واگذار نکرده است، قیام نمود ...».
این سخنان در حالی مطرح می شود که قیام امام حسین (علیه السلام)، نه برای اعتراض به انتخاب خلیفه توسط معاویه و نه به خاطر روحیه جنگ افروزانه ایشان بوده است. بلکه از روی وظیفه شناسی و اعتراض به این مسأله بوده که چرا خلیفه مسلمین، بایستی فردی فاسق و فاجر همچون یزید باشد. 
در تایید این سخن باید گفت که فسق و فجور یزید بن معاویه در میان اهل سنت، مورد اجماع و اتفاق است. برای نمونه، نظرتان را به اسناد ذیل جلب می نماییم :
1- امام احمد بن حنبل که معمار و مؤسس فقه حنبلیه اهل سنت است، در پاسخ به سؤال عبدالله فرزند خود، از جواز لعن یزید، به ورود لعن وی در قرآن اشاره می کند و می گوید: «کیف لا یلعن من لعنه الله تعالی فی کتابه » .
عبدالله که از پاسخ پدرش غافلگیر شده بود، با حالت تعجب از پدرش پرسید که من همه قرآن را تلاوت کرده ام و در آن، لعن یزید را نیافتم . «فقال عبدالله: قرئت کتاب الله عز و جل فلم اجد فیه لعن یزید» .
امام احمد بن حنبل در پاسخ، به آیه ذیل استشهاد کرد:
«فهل عسیتم ان تولیتم ان تفسدوا فی الارض و تقطعوا ارحامکم، اولئک الذین لعنهم الله فاصمهم و اعمی ابصارهم ». 
2- ابن خلدون یکی دیگر از علمای اهل سنت، یزید را فاسق معرفی کرده و قیام امام حسین (ع) را به دلیل ظهور و آشکار شدن فسق یزید می داند . «و اما الحسین (ع) فانه لما ظهر فسق یزید عند الکافه من اهل عصره، فرأی الحسین ان الخروج علی یزید متعین ».

1. ابن حجر هیثمی، الصواعق المحرقه، ص 133، طبع قدیم . و نیز: آلوسی، تفسیر روح المعانی، ج 26، ص 72 .
2 . سوره محمد، آیه 22 و 23 .
3 . تاریخ ابن خلدون، ج 1، (مقدمه)، ص 269 و 270 .

223

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد