ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ایران نقش عمده ای در منطقه آمریکای لاتین بازی می کند

کارشناس صدای آمریکا اذعان کرد؛ 

ایران نقش عمده ای در منطقه آمریکای لاتین بازی می کند
کارشناس صدای آمریکا: سیاست خارجه ایران در حال حاضر نقش عمده ای در منطقه بازی می کند. همان طور که می دانید شکافی بزرگ بین ایالت متحده آمریکا و ونزوئلا افتاده است. حمله سایبری که از سوی ونزوئلا به ایالت متحده در 'میامی' پیش آمده است نمونه این شکاف است.


به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه دولتی صدای آمریکا دوشنبه 9 ژانویه (19 دی) در برنامه "امشب در خبرها" سفر احمدی نژاد به آمریکای لاتین را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

"گونزالو آوارکو" خبرنگار بخش آمریکای لاتین شبکه صدای آمریکا به عنوان کارشناس در این برنامه حاضر بود و به سئوالات "پیام یزدیان" مجری برنامه پاسخ داد. در این رابطه مجری برنامه خبر داد:
«محمود احمدی نژاد با "هوگو چاوز" رئیس جمهوری "ونزوئلا" دیدار و گفتگو کرد رئیس جمهوری اسلامی ایران غروب یکشنبه وارد ونزوئلا شد و مورد استقبال معاون هوگو چاوز رئیس جمهوری آن کشور قرار گرفت. رئیس جمهوری اسالمی ایران در ادامه سفر 5 روزه اش به کشورهای آمریکای لاتین از "نیکاراگوئه"، "کوبا"و "اکوادور" دیدن خواهد کرد.»

در همین رابطه گفتگوی کوتاهی صورت گرفت.
پیام یزدیان: آقای "گونزالو آوارکو" چرا احمدی نژاد این همه پیاپی به آمریکای لاتین سفر می کند و رهبران این کشورها را به تهران دعوت می کند؟ 
گونزالو آوارکو: «این بار پنجمی است که احمدی نژاد به ونزوئلا سفر کرده و آقای "چاوز" می گوید "این سفر به خاطر مراسم تحلیف "پرزدنت اورتگا"می باشد او می خواهد در این مراسم شرکت کند" اما دلیل اصلی که ورای این ملاقات ها و سفرها است تحکیم و تثبیت موقعیت ایران در آمریکای لاتین است. در واقع دوست و متحد اصلی آقای احمدی نژاد آقای چاوز در آمریکای لاتین است. باتوجه به اینکه آمریکای لاتین در منابع طبیعی مثل معادن و نفت غنی است. داشتن دوست و متحدی در آمریکای لاتین به نفع ایران است. 
پیام یزدیان: «آقای آوارکو می دانید که جمهوری اسلامی در پروژه ای اقتصادی مختلف در کشورهای آمریکا لاتتین شرکت کده است وپروژه های مختلفی در آنجا دارد. فکر می کنید اهداف این پروژه ها صرفا اقتصادی است یا هدف های سیاسی هم دارد؟» 
گونزالو آوارکو: «قطعا اهداف سیاسی در میان است و در واقع بازی بین المللی در پس این نوع دیدارها است با توجه به اینکه آمریکا می خواهد ایران را در جامعه بین المللی منزوی کند حمایت کشورهای آمریکای لاتین می تواند موقعیت ایران را در جوامع بین المللی خصوصا سازمان ملل بهتر کند. بنابراین در آرای شورای امنیت مطمئنا می تواند تاثیر داشته باشد و با توجه به معادلات و معاملات نفتی که آمریکای لاتین و جمهوری اسلامی دارند طبعا ایران خواهان آن است که آمریکای لاتین از آنها در جامعه بین المللی و به طور مشخص در سازمان ملل حمایت کند. 
پیام یزدیان: «فکر می کنید این سیاست ها ی ایران می تواند رویکرد کشورهای آمریکای لاتین را نسبت به آمریکا تغیر بدهد؟»
گونزالو آوارکو: «سیاست خارجه ایران در حال حاضر نقش عمده ای در منطقه بازی می کند. همان طور که می دانید شکافی بزرگ بین ایالت متحده آمریکا و ونزوئلا افتاده است. حمله سایبری که از سوی ونزوئلا به ایالت متحده در "میامی" پیش آمده است نمونه این شکاف است. در این شرایط بحرانی سیاسی آقای احمدی نژاد در پی آن است که دیدگاه های مشترک خود و آمریکای لاتین را علیه آمریکا تثبیت کند.»

 

لازم به ذکر است که به کرات از این شبکه انزوای ایران تکرار می شود در حالی که این وحشت رسانه دولتی صدای آمریکا از نفوذ ایران در حیاط خلوت آمریکا نشان از مقبولیت و محبوبیت نظام جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان است.

کاش هموطنان ایرانی ما که در این شبکه به عنوان کارشناس شرکت می کنند به اندازه این کارشناس انصاف داشتند و به دلیل واهی و تحلیل های سفارشی مدام علیه کشور خود سیهنمایی نمی کردند و در خیانت به مردم خویش با هم مسابقه نمی گذاشتند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد