ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

افشای اقدام جدید انگلیس علیه مرجعیت

افشای اقدام جدید انگلیس علیه مرجعیت

 

  نزدیک به دو سال است که گروهی از شیعیان را سازماندهی کرده اند تا علیه مرجعیت و روحانیت فعالیت کنند و هم اکنون این نطفه ناپاک در انگلیس متولد شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، دکتر حلمی در نشست تخصصی تحلیل مسائل بین المللی که امروز به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه در قم برگزار شد گفت: سال گذشته تعدادی جوان کم سواد و سبک مغز، اقداماتی را بنام شیعه انجام دادند که برخی درگیری های مذهبی در کشورهای مختلف را به دنبال داشت و حتی علمای اهل سنت را بر ضد علمای شیعه تحریک کرد و برخی علمای شیعه تهدید به ترور شدند اما فتوای مقام معظم رهبری درباره توهین به همسران پیامبر، تاثیر بسیار بالایی در انگلیس و آرام شدن اوضاع داشت.

وی گفت: نخبگان بسیاری از کشورهای جهان اسلام در انگلیس حضور دارند و یا دفتر و یا رفت و آمد دارند لذا کنش ها و واکنش های دینی در انگلیس در سطح بسیاری از کشورها ازجمله شبه قاره، کشورهای آفریقایی و خاور میانه تاثیر دارد.

رایزن فرهنگی ایران در لندن با اشاره به درگیری مذهبی بین شیعیان و اهل سنت در سال گذشته ابراز داشت: فتوای مقام معظم رهبری درباره توهین به همسران پیامبر، تاثیر بسیار بالایی در انگلیس داشت.

وی با اشاره به فعالیت افراطی برخی شبکه های ماهواره ای از شیعه و اهل سنت اظهار داشت: انگلیسی ها، بازار داغ اختلاف را ایجاد کرده اند و از این اختلافات سود می برند و به این شبکه ها پول می دهند تا آتش جنگ بین مسلمانان را برافروزند.

 

*اقدام خزنده در انگلیس بر ضد مرجعیت شیعه

دینی اشاره و تصریح کرد: نزدیک به دو سال است که گروهی از شیعیان را سازماندهی کرده اند تا علیه مرجعیت و روحانیت فعالیت کنند و هم اکنون این نطفه ناپاک در انگلیس متولد شده و صدای آن شاید ده سال بعد بلند شود و اکنون در حال یارگیری هستند.

رایزن فرهنگی ایران در لندن با بیان اینکه حضور فرهنگی و عقیدتی در لندن در معرفی اسلام موثر است گفت: اگر محصولات فرهنگی ما دارای استانداردهای لازم و به زبان انگلیسی باشد، میتواند نیمی از مردم جهان به خصوص در انگلیس، آمریکا و کانادا را مورد خطاب قرار دهد.

وی به فعالیت مراکز اسلامی و شیعی در لندن اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت مرکز اسلامی لندن و مجمع جهانی اسلام و انتشار ماهنامه مسلم نیوز از این جمله است و کالج اسلامی لندن نیز با هماهنگی یکی از دانشگاه های انگلیس، به دانشجویان خود مدرک رسمی می دهد.

 

* مطالعات اسلامی و خاورمیانه در 12 دانشگاه انگلیس

علی محمد حلمی در خصوص مطالعات ایرانی، اسلامی و خاور میانه در مجامع علمی انگلیس گفت: شاید در اسپانیا یا ایتالیا، سه کرسی در این زمینه وجود داشته باشد اما انگلستان از قدمت و تعدد بالایی برخوردار است و حداقل 12  دانشگاه داریم که مطالعات خاورمیانه و اسلامی دارند.

وی به برنامه انگلیسی ها برای شناخت اسلام و خاورمیانه و دقت بر روی جزئیات گفت: اخیرا مرکزی را به همین منظور تاسیس کردند و علیرغم آنکه در بحران اقتصادی قرار داشتند، 30 عضو هیات علمی گرفتند.

 

* نیاز به آثار عقیدتی متناسب با جامعه غربی

رایزن فرهنگی ایران در لندن بر حضور شخصیت ها و نهادهای دینی در کشورهای اروپایی از جمله انگلستان تاکید کرد و گفت: باید برای نحوه حضور تبلیغی  و موثر در اقصی نقاط جهان برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به برخی کمبودها در زمینه تولید محصولات مناسب دینی و فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری اوقات در تولید این محصولات به جامعۀ مخاطب توجه نداریم، مثلا اگر بخواهیم اسلام را به یک دانشجوی جوان انگلیسی معرفی کنیم، دارای محصولات متنوع و کارآمد نیستیم.

حلمی افزود: با توجه به هجمه شدید تبلیغاتی بر ضد شیعه که از سوی وهابیت و غرب صورت می گیرد، جوانان شیعه در کشورهای غربی نیز نیازمند محصولات متنوع و مناسب هستند و باید در این زمینه بیش از پیش توجه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آقایان علما و فضلای حوزه باید به کشورهای مختلف اعزام شوند تا از نزدیک با نیازهای فکری و عقیدتی در آن کشورها آشنا شوند و برای پاسخ به این نیازها، برنامه ریزی و اقدام نمایند و تا از نزدکی با محیط آشنا نشویم، نمی توانیم نیازهای آن محیط را به خوبی درک کنیم.

رایزن فرهنگی ایران در لندن گفت: آثار و کتاب های بسیاری از بزرگان ما برای محققین خوب است اما آثار مناسبی برای قشرهای جوان و بدنه اجتماع در کشورهای غربی نداریم.

 

* نظر اندیشمند انگلیسی درباره معارف و شخصیت های دینی در قم

وی با اشاره به سفر دو تن از اندیشمندان انگلیسی به ایران و دیدار با شخصیت های حوزوی در قم گفت: بعد از بازگشت این دو اندیشمند که یکی از آنها از مسلمانان اهل سنت بود، جلسه ای برگزار کردیم تا از دستاوردهای سفر خود به ایران بگویند که آنها گفتند: شما قالب های ارزشمند طلا در قم جمع کرده اید و در اختیار دارید ولی آنها را در چمدان گذاشته اید و در چمدان را قفل کرده اید و از آن استفاده نمی کنید!

 

* دولت انگلیس شدیدا تحت نفوذ صهیونیست هاست

دکتر حلمی در خصوص سیاست های خصمانه انگلیس بر ضد جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت انگلیس شدیدا تحت نفوذ صهیونیست هاست و 20 تا 25 درصد از پست های وزارتی در دولت انگلیس در اختیار یهودیان است.

وی تصریح کرد: دولت انگلیس در عرصه سیاست خارجی، به شدت بی رحم، ظالم و سیرنشدنی است و هنوز 47 کشور مشترک المنافع را در چنگ خودش نگه داشته است.

رایزن فرهنگی ایران در لندن گفت: عرصه رسانه در انگلستان خیلی مهم است و از این طریق تلاش می کنند تا منافع سیاسی خودشان را دنبال کنند.

وی با اشاره به تاسیس بی بی سی فارسی چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز داشت: اینها در جریان انرژی هسته ای به موضع انفعال کشانده شده بودند و خیلی تلاش کردند تا فضا را تغییر بدهند و سیاست شان این بود که هر کسی رئیس جمهور شود غیر از آقای احمدی نژاد.

 

* تنها عامل بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی ایران است

دکتر حلمی یادآور شد: آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، میدان دار بودند و هر چه خواستند چپاول کردند و تلاش نمودند تا کشورهای اسلامی را از فرهنگ دینی تهی کنند اما انقلاب ایران، معادله را به هم ریخت و امروز تنها سنگری هستیم که برای دشمنان فتح ناپذیریم  و به عنوان فردی که چند سال در کشورهای مختلف حضور داشته ام عرض می کنم، بیداری اسلامی هیچ عاملی غیر از انقلاب اسلامی، اندیشه امام راحل و بیانات مقام معظم رهبری ندارد.

وی تاکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در بیست سال گذشته، سخنرانی معمولی نبوده بلکه ایشان در وقایع مختلف و مسائل عراق و افغانستان و نیز زیر سوال بردن سیاست های آمریکا و غرب و سایر مسائل، تحلیل داشته اند و همه اینها باعث شده که مردم بیدار شوند.

 

* فکرش را هم نمی کردند که مبارک سقوط کند

رایزن فرهنگی ایران در لندن ادامه داد: اینها فکرش را هم نمی کردند که مبارک و یا بن علی سقوط کنند ولی این اتفاقات افتاد و بعد از سقوط دیکتاتورها، تلاش خود را بر روی کار آوردن دولت های وابسته متمرکز کردند اما تا کنون موفق نشده اند.

وی با اشاره به خصومت انگلیس و غرب با اسلام و مسلمانان گفت: آنها سال هاست که چنگ اعلام نشده با مسلمانان را آغاز کرده اند و مسلمانان در عراق و افغانستان و جاهای دیگر را کشته اند اما این را اعلام نمی کنند تا مسلمانان بر ضد آنها متحد نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد