ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

ANTI MASON

اخبار،نقد فیلم،سریال،بازیهای کامپیوتری ومقالات و...

نقدی اجمالی بر فیلم مرد آهنی 2 « (Iron Man 2 (2010»

ایران هراسی، مسئله ای که مرد آهنی2 فراخواند.
نقدی اجمالی بر فیلم مرد آهنی 2 « Iron Man 2 (2010) »

[تصویر: 001.jpg]



در نسخه اول مرد آهنی مشاهده نمودیم که گروههای مقاومت و جهاد اسلامی علی الخصوص ایران به عنوان سارقان تسلیحات کشتار جمعی معرفی شدند و به گونه ای در پی شکست هیمنه این ملت های مقاوم بود. حال با توجه به مقدمه ای که در نسخه اول این فیلم فراهم شد، به وضوح مشاهده می نمائیم که در نسخه دوم به صراحت به مسئله ایران هراسی اذعان می شود و در دو سکانس از فیلم، از ایران به عنوان دلاّل و خریدار سلاح های کشنده نام برده می شود.


در ابتدای فیلم هنگامیکه "تونی استارک" به کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا احضار می شود و "سلاح مرد آهنی" او به عنوان تهدید تلقی می شود، "تونی استارک" با یک ترفند، دو فیلم از ساخت سلاح در ایران و کره شمالی را نشان می دهد و این دو کشور را به عنوان تهدید برای امنیت ملی آمریکا معرفی می کند و می گوید :


« تهدید فوری اینه »
و در ادامه می گوید : « من بازدارنده دیگران از حمله اتمی به کشورمون هستم ».

[تصویر: 002.jpg]

[تصویر: 003.jpg]



روشن است که امروزه کره شمالی و ایران از لحاظ نظامی، به عنوان قدرت های منطقه و موی دماغ غرب شناخته می شوند (و البته ایران از سلاح هسته ای مبرّا است) و در این فیلم به صراحت به این دو مسئله اذعان دارد و اذهان مخاطبان خود را آماده و متوجه مسئله هراس از ایران می نماید. هدفی که مدتی است سناریوی محافل صهیونیستی و غرب قرار گرفته تا فشارها و تنش ها را نسبت به ایران گسترش دهند و جوامع بشری را نسبت به ایران بدبین و ایران را به عنوان تهدیدی برای جامعه بشری قلمداد نمایند و یقینا این مسئله از اهداف تکمیل کننده شعاری است که از آن به عنوان "نظم نوین جهانی" دم می زنند.


در جای دیگر فیلم هنگامیکه "تونی استارک" با رقیب و دشمن روسی الاصل خود در زندان ملاقات دارد، به او پیشنهاد می کند که با فروش این اسلحه به کره شمالی و ایران و چین، می توانست پول خوبی به جیب بزند.


نکته قابل توجه در گفته های "تونی استارک" این است که ایران را به عنوان یکی از دلاّلان و یا خریداران اسلحه می شمارد و با مقدمه ای که در ابتدای فیلم از تهدید آمیز بودن ایران فراهم کرده، طبیعتا در اینجا نمی توان توجیه کرد که منظور خرید سلاح برای امنیت است بلکه خرید سلاح برای تهدید است.


اگر در مرد آهنی 1 یادتان باشد، کشورهای اسلامی و به طورغیرمستقیم، ایران به عنوان دزد سلاح های کشتار جمعی معرفی شدند و این مسئله مقدمه ای شد تا در نسخه دوم مرد آهنی به صراحت نام ایران را در شمار دلاّلان سلاح و یا خریدار سلاح برای تهدید امنیت ملی جوامع بشری مخصوصا ایالات متحده آمریکا قرار دهد.


ناگفته نماند: مدتی بود که روسیه به عنوان فروشنده اسلحه به ایران به شمار می رفت و بعد از قرارداد با ایران در مورد سامانه موشکی "اس 300" و عمل نکردن روسیه به قرار داد خود، ایران خودش توانست به این سامانه دست پیدا کند و آنهم با تولید داخل.

[تصویر: 004.jpg]


و نکته آخری که از این فیلم به ذهن نگارنده رسید، این است که در این فیلم علاوه بر عرض اندام های خیالی غرب در برابر ایران اسلامی و ملت های مقاومت، در پی به رخ کشیدن سلاح های پیشرفته و غیرقابل دفاع در برابر کشورهای انقلابی همچون ایران است تا در آنها ترس و وحشت ایجاد کنند و ایران و ملت های مقاوم، فکر مقابله نظامی با آنها را در جنگ های احتمالی ندهند.


البته زهی خیال باطل که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و به فرموده حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) ، دشمن هنوز امت حزب الله را نشناخته است.


ساخت اینگونه فیلمها از روی ضعف دشمن است وگرنه که در همان سالهای هشت سال دفاع مقدس که حقیقتا جنگ امریکا و متحدانش علیه ایران بود، ما را شکست می دادند و نیازی به ساخت فیلم نبود. اما نیروی ایمان، بالاتر و مافوق از تصور و قدرت نظامی آنها بوده و هست و به لطف خداوند و عنایات خاص حجت پاکش حضرت صاحب الامر (عج) ، این امت اسلامی، دنیا را از لوث وجود این مستکبران، نجات خواهد داد.


به هر حال باید اعتراف نمود که فیلمی با جلوه های ویژه عالی بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد